مشاغل و معیشت در معرض خطر ناشی از کووید-۱۹ در سیستم غذایی

 

سیستم های غذایی به طور مستقیم بیش از یک میلیارد نفر را مشغول به کار کرده است. اقدامات کاهش و کنترل کووید-۱۹و رکود اقتصادی در حال ظهور، تأثیرات اقتصادی عمیقی بر جای می گذارد و مشاغل و معیشت ده ها میلیون نفر را در معرض خطر قرار می‌دهد، به ویژه مشاغل مربوط به تولید ، فرآوری، خدمات و توزیع مواد اولیه غذایی.

بسیاری از افراد شاغل و درگیر در تولید غذا یا سیستم های غذایی خود آسیب‌پذیر بوده و برای تأمین دسترسی خود به غذا تلاش کنند. این افراد عبارتند از:

بیش از ۲ میلیارد تولید کننده کوچک، کارگران مزرعه ، کارگران روستایی و خانواده های آنها ، که بخش بزرگی از جمعیت درگیر با ناامنی متوسط و شدید غذایی را تشکیل می‌دهند که ممکن است به طور نامتناسب تحت تأثیر شوک اقتصادی کووید-۱۹ قرار گیرند.

زنان به طور متوسط ۴۳ درصد از نیروی کار کشاورزی در کشورهای در حال توسعه را تشکیل می دهند و تقریباً دو سوم ۶۰۰ میلیون دامدار فقیر جهان را تشکیل می‌دهند. از میان آن دسته از زنان در کم توسعه ترین کشورها که از نظر اقتصادی فعال هستند ، ۷۹ درصد کشاورزی را منبع اصلی معیشت خود می دانند (۴۸ درصد از زنان فعال اقتصادی در سراسر جهان). این گروه هم در معرض آسیب پذیری از شوک کووید-۱۹ قرار دارند.

 

 

 

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *