داوطلبی مجلس

✍️همیشه  به دانشجویان موقع زمان اعلام نمرات و اعتراض می‌گویم ” اول خوب دقت کنید، بررسی کنید اگر فکر می کنید نمره شما کمتر اعلام شده، بعد اعتراض کنید” .هنوز هم همین روال را دارم حق اعتراض را برای همه دانشجویانی که با من کلاس دارند، گذاشته ام و به هر اعتراضی با دقت هر چه تمام تر پاسخ می دهم ، چون همه آنها را دوست دارم و اعتقاد دارم که ضرورت دارد “نقش معلمی و اخلاق مداری پاینده و پایدار “بماند .

✍️پیامکی ساعت حدود ۹ شب روز یکشنبه بیست و دوم دی ماه برای من آمد که صلاحیت شما تایید نشده و روز بعد با دریافت نامه  مشاهده کردم  یکی از شروط “التزام عملی به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ” را ندارم. در ذهنم با خودم درگیر شدم #عدم_التزام  و #عملی  و #نظام . من  نمی‌توانستم اینها را برای خودم معنی کنم و مصادیقی بیاورم  و به آن اعتراض کنم، چون اعتراض حق قانونی هر داوطلب است  با خودم گفتم به چی اعتراض کنم ؟ چون معنی و مصادیق این واژه ها را نمی‌دانم که هیات نظارت چی در نظر می‌گیرد.  بگویم التزام دارم، بگویم اتفاقا التزام من عملی است و بگویم اتفاقا من عاشق کشورم  هستم و در این نظامی که همه ما داریم زندگی می کنیم ، هستم و مانده ام و در جهت توسعه  تلاش می کنم؟. نمی‌دانستم از چی به چی اعتراض کنم . چون حتما افرادی که صلاحیت ها را ارزیابی کردن  همه  ابعاد زندگی مرا بررسی کردند . بی گمان می دانند که در انقلاب دوره کودکی من بود و من در همین کشور  در دانشگاه دولتی آموختم تا شدم استادو محقق .  به یقین می‌دانند از هر فردی که سوال کرده باشند ، گفته اند من سخت کوش و  بدون توجه به مادیات برای اعتلای کشورم و سربلندی آن شبانه روز تلاش کرده و می کنم و هیچگاه از تلاش دست برنداشته ام و هر جا روزنه ای بود که توانایی خدمت به مردم کشورم  را داشتم  داوطلبانه حضور یافتم چه زمانی که سفیر اهدای عضو بودم چه زمانی که الان  فعال اجتماعی و زیست محیطی هستم . به یقین می‌دانند که در بلایای طبیعی مثل زلزله و سیل  داوطلبانه هر جا کمکی بود حضور یافتم و هر جاتوانستم حتی به یک نفر کمک نمودم  و هنوز هم ادامه دارد . ایمان دارم که می‌دانند در محل کارم همیشه به عنوان فردی مسوولیت پذیر ، کوشا و عاشق به کار بدون توقع شناخته شده هستم و برای آبادانی و توسعه کشورم در تلاشم . و این را می دانم که می دانند  بر اساس رشته تحصیلی و تحقیقات کاربردی ،دایم نقد و انتقاد می‌کنم و برای اصلاح و تغییر وضع موجود به سمت وضع مطلوب یعنی همان رفاه ،آسایش و توسعه پایدارکشور بر اساس ظرفیت علمی خودم تلاش می کنم . به درستی می‌دانند جزو برترین‌ها بودم از دانشگاه تا کار و انواع جوایز را دریافت کردم “دانشجوی ممتاز ، محقق برتر دانشگاه،محقق برتر، سخنران برتر ” . بی شک می‌دانند که در انتخابات ریاست جمهوری بسیار تلاش کردم تا “جمعیت سکوت و قهراز صندوق انتخابات” را با صندوق آشتی دهم و همه انتقادهای آن را به جان خریدم تا مسیر اصلاحات و تغییر با رای مردم و حضور مردم صورت گیرد و شاید بدانند که برای من و امثال من مسیرهایی برای مهاجرت بود و هست اما ایران را انتخاب کردم چون عاشقانه دوستش دارم و ترانه های  “ایران” اساتید آواز ،همایون شجریان و سالار عقیلی گوش نواز لحظاتی از زندگی من است  تا حتی در فراغت و استراحت دمی ایران و مردم شریف و عزیز ایران را فراموش نکنم که “همه جان و تنم وطنم وطنم ” .

✍️نمی دانستم دیگر چه بگویم به هیات بررسی صلاحیتها چون همه اینها را می‌دانند اما مرا نپذیرفتند . امیدوارم هیات نظارت برای رد صلاحیت افراد، بسنده به جملات کلی ننموده و مصادیق را بیاورند تا فرد اگر خواست دوباره داوطلب شو د، بداند در چه موضوعاتی ضعف  داشته و لازمست  آن را تقویت نموده و شرایط احراز فراهم شود . با این همه ، هنوز اعتقاد و ایمان دارم که می‌توانم برای مردم و کشورم مفید باشم و خدمت کنم باز هم بیشتر مطالعه می‌کنم و بیشتر در کنار مردمم قرار می‌گیرم تا مشکلاتشان را درک کنم و اگر بتوانم راهکاری ارائه دهم یا خودم آن را عملیاتی سازم. امیداورم مثل سابق با مشارکت با هم  کشورمان را دوباره بسازیم و در مسیر توسعه پایدار قرار دهیم . مسیر سبزی که امید، نشاط، اخلاق مداری، رفاه، اقتدار و آرامش را برای کشورمان، خودمان و نسل‌های آتی به همراه داشته باشد . ارادتمند همه شما .??

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *