گذشت اما سخت گذشت

گاهی اوقات تمام تلاشت را می کنی که زندگی خودت ،خانواده و جامعه ات را تغییر دهی ، کارآفرین می شوی همه خطرات را به جان می خری و خلاقیت و نوآوری داری و با ایده وارد عمل می شوی تا تغییر را ایجاد کنی . بعد از چند سال که همه تلاشهایت به ثمر نشسته و از نتایج و پیامدهای آن احساس غرور و شایستگی می کنی، برایت پاسخی به این سوال هست که “من برای کشورم چه کرده ام ” و نتایج آن را می بینی . اما یکهویی در عرض چند ثانیه همه آوار می شوند همه .چقدر دردناک است که ببینی همه از دست رفت.

بانوی عزیزی که در این فیلم می بیند در شهرستان سرپل ذهاب ، همه را از دست داده و آن را کلیپی کرده که من و شما ببینیم همه چیز در چند ثانیه ممکن است از بین برود اما مردمی که برایشان تلاش کردیم و باری از دوششان برداشتیم هیچگاه کار و تلاش ما را فراموش نخواهند کرد . وظیفه ما سپاسگزاری و قدردانی از این بانوی کارافرین است .

 اما یک سوال هست ما چه وظیفه و مسؤولیت اجتماعی نسبت به این بانو و افراد شبیه ایشان داریم که دوباره بعد از این فاجعه برگردند و با انگیزه بیشتر و قوت دل بیشتر تلاش کنند تا دوباره شهر و روستای خود را بسازند ؟ فیلم را که می بینم تمامی وجودم تحت تاثیر قرار می گیرد و بارها تکرار می کنم من چه باید بکنم ؟ مسؤولیتم چیست ؟
امیدوارم فرصتی پیش آید از نزدیک با این بانو گفتگویی داشته باشم تشکر و قدردانی از همه زحماتش داشته باشم و شاید بتوانم بذر امیدواری را دوباره رویش دهم . لطفا شما هم و دولت هم به این عزیزان توجه نمایید . روزهای سختی را داشته و دارند و حمایتهای ما را چه از لحاظ عاطفی و چه از لحاظ معنوی  طلب می کنند تا دوباره جوانه زنند و همه جا را سرسبز کنند .

3 نظر

  • ليلا اشكبار

    با سلام و درود
    خیلی تاثر برانگیز بود . همت و توانمندی سرکار قابل تقدیره

  • نوشتن نظر

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *