✳️سخاوتمندی در جهان چگونه است؟

✍️شاخص بخشش جهانی(World Giving Index ) به عنوان سنجه ای مقایسه ای در زمینه سخاوتمندی ملل مختلف جهان شناخته می شود و از طریق سنجش سه زیر شاخص: صرف وقت، اهدای پول و کمک به فرد ناشناس محاسبه می گردد. هدف از محاسبه و ارائه شاخص جهانی بخشش فراهم کردن بینشی در خصوص ذات و محدوده بخشش در جهان است. برای افزایش شاخص بخشش در همه کشورها کسب اعتماد افراد امری مهم و ضروری است تا آنها احساس کنند وقت و پولی که اهدا کرده اند بیشترین تاثیر اجتماعی را به دنبال داشته است. طبق نتایج به دست امده از سایر ادوار محاسبه شاخص بخشش، همواره مردمی که در فقر و مصیبت بوده اند رتبه های بالایی را کسب کرده اند. این نتایج گویای این واقعیت است که افراد واقعا در زمان های نیاز و شرایط سخت به صورت داوطلبانه به یاری یکدیگر می شتابند.

✍️ کمکهای خیرخواهانه از طرف افراد در سال ۲۰۱۸ در حدود ۱٫۴۴٪ درصد تولید ناخالص داخلی آمریکا با ، در نیوزلند ۰٫۷۹٪ ، در کانادا ۰٫۷۷٪ و در انگلیس – که در رتبه چهارم جهان قرار دارد – با ۰٫۵۴٪ ثبت شده است.

✍️کشور جنوب شرقی آسیا اندونزی، به عنوان سخاوتمندترین کشور جهان مقام اول راکسب کرد. این کشور که میزبان بزرگترین جمعیت مسلمان جهان است، دارای یک سنت قوی از کمکهای مذهبی است و ۷۸ درصد مردم اندونزی برای خیریه پول خرج می کنند و ۵۳ درصد از مردم داوطلبانه وقت خود را در کارهای خیر تخصیص می‌دهند .

✍️در این میان ایران رتبه ۲۹ را داراست.

?ماخذ :CAF WORLD GIVING INDEX ,2018

نوشتن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *